Five questions: Lara Jans van het Amsterdamse merk Crisp Sheets

In Five Questions interviewen we elke twee weken een inspirerende ontwerper, stylist of ondernemer. Deze week: Lara Jans van het Amsterdamse merk Crisp Sheets.

Waarschijnlijk heb je het heerlijke beddengoed van Crisp Sheets al eerder op Roomed voorbij zien komen. Wij zijn fan! Een fijn logo, mooie webshop en het allerbelangrijkste: zacht beddengoed in mooie prints en kleuren. Hoog tijd dus om Lara te vragen hoe en waarom ze Crisp Sheets begonnen is. Waar haalt zij haar inspiratie vandaan? En wat staat er nog op de planning?

>> Inspiratieboost: wit beddengoed met print en borduursels

beddengoed stippen

1. Wil je een korte introductie geven over jezelf? Zowel zakelijk als persoonlijk. Denk aan achtergrond, hoe/waarom ben je CS gestart, enzovoorts.
Drie jaar geleden na een tropische vakantie lag ik vanwege de jetlag klaarwakker in bed. Ik vroeg me af waarom ik nergens beddengoed naar mijn smaak kon vinden. Het aanbod is vaak wat tuttig en daarbij is de kwaliteit ook niet altijd even goed. Zonde, want een bed neemt een groot oppervlakte van de slaapkamer in beslag. Reden te meer om er wat moois van te maken. Hoe kon ik daar verandering in brengen? Al snel had ik hier allerlei ideeën over en eigenlijk ben ik de dag erna gelijk begonnen met het realiseren van Crisp Sheets. Destijds had ik nog een superleuke fulltime baan als VM Coordinator bij Denham the Jeanmaker en combineerde ik Cris Sheets met deze job. Daarna heb ik de knoop doorgehakt en om de focus fulltime op Crisp Sheets te kunnen leggen.

slaapkamer betonnen muur

2. Je bent verantwoordelijk voor alle facetten van Crisp Sheets; zowel creatief als zakelijk. Hoe combineer je dit en staat het elkaar wel eens in de weg?
Eigenlijk zelden. Gelukkig heb ik een warehouse die vrijwel alle logistieke taken uit handen neemt. Mijn broertje is bijna afgestudeerd als accountant en neemt mijn administratie voor rekening. Sales, productie, marketing en design doe ik zelf en dat is voor nu nog prima te combineren.

3. Een standaard vraag maar we zijn wel heel benieuwd: waar haal je je inspiratie vandaan?
Meestal krijg ik weer nieuwe ideeën als ik op vakantie ben geweest of een dag heb gespendeerd in een andere stad. Nieuwe indrukken werken altijd goed bij mij. Daarnaast zijn kunst, mode en Pinterest voor mij oneindige bronnen van inspiratie.

slaapkamer roze

4. We kunnen ons voorstellen dat er heel wat stappen tussen het idee en het uiteindelijke product zitten.
Ongeveer 2-4 keer per jaar breng ik een nieuwe beddengoed collectie uit. Tussendoor introduceer ik regelmatig nieuwe producten zoals kaarten en posters, welke vaak aansluiten bij de beddengoed collecties. Meestal kies ik eerst de kleuren en thema uit voor de collectie en dan begin ik met illustreren. Designs waar ik over twijfel laat ik aan mijn vriend zien of gooi ik in een vriendinnen groeps-app: zij zijn mijn critics.

4. Crisp Sheets bestaat nu uit beddengoed, kaarten en posters. Staan er nog andere producten op de planning? Ben je van plan het merk uit te breiden?
Er staan zeker nieuwe producten op de planning. Momenteel ben ik bezig met een beddengoed collectie voor baby en peuters. Misschien niet geheel toevallig, maar stiekem ook omdat ik zelf in maart voor het eerst moeder word. Wederom tijdens het shoppen voor de babykamer vond ik het aanbod van mooi beddengoed best beperkt. Verder wil ik graag een handdoeken lijn ontwikkelen voor strand en thuis. Genoeg nog op de planning dus!

Benieuwd naar de producten van Crisp Sheets? Check dan de webshop en het Instagramaccount vol met de mooiste sfeerbeelden.

Reageer op artikel:
Five questions: Lara Jans van het Amsterdamse merk Crisp Sheets
Sluiten